راز محبوبیت روزافزون درام های کره ای در سراسر جهان از جمله پاکستان چیست؟

درام‌های کره‌ای به دلیل ژانرهای متنوع و داستان‌سرایی جذاب، محبوبیت زیادی در سراسر جهان، از جمله در پاکستان، به دست آورده‌اند. سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری نتفلیکس در محتوای کره ای نشان دهنده تقاضای رو به رشد است. این درام ها مخاطبان را با فیلمنامه های هوشمندانه خود، پرداختن به مسائل اجتماعی، و بازیگران زن قوی مجذوب خود می کنند. با افزایش بیننده و سرمایه گذاری از پلتفرم های پخش عمده، آینده درام های کره ای در صحنه جهانی امیدوارکننده به نظر می رسد.

ویروس زامبی، بهترین وکیل مبتلا به اوتیسم، قلدری در دبیرستان، داستان ها و داستان های دور از ذهن که موجی از ترس را در رگ ها می فرستد، این ها مضامینی هستند که در سریال های کره ای به تصویر کشیده شده اند و مردم در سراسر جهان با علاقه زیاد تماشا می کنند. این درام ها دارای داستان هایی پر از اکشن، هیجان انگیز، ترسناک، بازی های مرگ، ماجراجویی، کمدی، جنگ، دور از واقعیت، علمی تخیلی، زندگی فانتزی هستند. از عراق تا پاکستان و از مکزیک تا مراکش و هر منطقه ای از جهان، فیلم ها و سریال های کره ای مخاطبان را مجذوب خود کرده است. نتفلیکس با مشاهده علاقه شدید مردم به درام ها و سریال های کره ای، از سرمایه گذاری دو و نیم میلیارد دلاری در کره جنوبی نیز خبر داد.

در سال‌های اخیر، نمایش‌های کره‌ای که با زیرنویس‌های انگلیسی ارائه می‌شوند شروع به جذب مخاطبان جدید کرده‌اند و تعداد آنها به طور پیوسته در حال افزایش است.

محبوب‌ترین سریال کره‌ای «بازی ماهی مرکب» که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، تاکنون به محبوب‌ترین سریال نتفلیکس تبدیل شده است. نه تنها این، بلکه حتی پس از گذشت تقریباً 2 سال از انتشار یکی دیگر از سریال های کره ای محبوب، وینچنزو، که در سطح بین المللی تحسین شده است، پاکستان در لیست 10 برنامه تلویزیونی برتر نتفلیکس قرار دارد. نه محدود به فیلم های درام نت کره ای، بلکه اکنون درام های کره ای در اردو وان و کانال خانوادگی LTN با دوبله اردو ارائه می شوند. اما راز محبوبیت درام های کره ای چیست؟ و چه چیز خاصی در مورد تبدیل شدن محتوای کره ای به سوپر بازدیدکنندگان در سراسر جهان و آینده آن چیست؟

به گزارش الجزیره، پاسخ کوتاه این است که بهترین درام کره ای فیلمنامه ای پیچیده اما قابل تماشا دارد.

"فرمول خاصی برای محبوبیت درام های کره ای وجود ندارد"

کارشناسان می‌گویند فیلمنامه‌های درام‌های کره‌ای جدا از کیفیت بالا، بسیار هوشمندانه نوشته شده‌اند که بر اساس کل جغرافیا ساخته شده‌اند، به خصوص در آن‌ها زنان نقش اصلی را دارند.

کارشناس فرهنگ کره و استادیار Eerom Jeong گفت: هیچ فرمول خاصی برای محبوبیت درام های کره ای وجود ندارد، اما آنها مسائل اجتماعی را به شیوه ای منحصر به فرد ارائه می دهند، علاوه بر بازی عالی، یکی دیگر از مزایای پلتفرم در دسترس است. مزرعه جایی است که میلیون ها نفر در آن حضور دارند. بینندگان برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنند.از سوی دیگر، گی ووک شین، مدیر برنامه کره در دانشگاه استنفورد، گفت: «به نظر من محتوای این درام‌ها «فقط خوب» است، نویسندگان این توانایی را دارند که داستان را به بهترین شکل ارائه کنند و مخاطبان. اسیر این داستان ها شده است."او گفت که داستان بیشتر درام‌های کره‌ای پیامی برای مردم سراسر جهان دارد، اگرچه این درام‌ها عناصری از فرهنگ و جامعه کره‌ای را در بر می‌گیرند، اما بینندگان در سراسر جهان آن را با علاقه تماشا می‌کنند.به عنوان مثال، سریال هیجان انگیز Squid Game نابرابری اجتماعی-اقتصادی و مبارزه برای پیشی گرفتن از یکدیگر برای منابع را به تصویر می کشد، جایی که نفوذ افراد قدرتمند از نژادها و جنسیت های مختلف برجسته می شود. نه تنها در کره جنوبی بلکه در سایر نقاط جهان نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت درام های کره ای غیرواقعی بودن برخی از داستان های درام است که تماشای آن سرگرم کننده است اما دیده نمی شود.

لازم به ذکر است تد ساراندوس، یکی از بنیانگذاران استریم شرکت آمریکایی نتفلیکس، اعلام کرد که طی 4 سال آینده 2 میلیارد و 500 میلیون دلار برای محتوای کره ای در نتفلیکس سرمایه گذاری خواهد کرد که این بزرگترین سرمایه گذاری نتفلیکس در کره جنوبی است. بیشترین مقدار پولی که صرف محتوای آن شده است.

یکی از بنیانگذاران این شرکت گفت که داستان های درام و فیلم های کره جنوبی در سراسر جهان مشهور است، طبق آمار بیش از 60 درصد از 233 میلیون کاربر نتفلیکس در سراسر جهان فیلم ها، درام ها و واقعیت های کره جنوبی را تماشا می کنند.همچنین در اینجا لازم به ذکر است که نه تنها نتفلیکس می خواهد از محتوای کره جنوبی استفاده کند، بلکه دیزنی پلاس، اپل تی وی و ویو تی وی آسیا نیز در کره جنوبی سرمایه گذاری می کنند.

راز محبوبیت روزافزون درام های کره ای در سراسر جهان از جمله پاکستان چیست؟

منبع:

https://www.dawnnews.tv/news/1204240/

کد خبر 16019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =